اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر مجارستان:

کشورهایی باید مجازات شوند که اجازه ورود میلیون‌ها پناهجو را به اروپا می‌دهند

نخست‌وزیر مجارستان ضمن بی ارزش دانستن موضع کمیسیون اروپا علیه این کشور در زمینه سیاست‌های پذیرش پناهجویان، گفت اروپا باید آن کشورهایی را مجازات کند که میلیون‌ها پناهجو را به اروپا راه می‌دهند.

کشورهایی باید مجازات شوند که اجازه ورود میلیون‌ها پناهجو را به اروپا می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان که یکی از مخالفان مهم سیاست‌های پذیرش پناهجویان در اروپاست،  گفت که کمیسیون بعدی اروپا نباید کشورهایی که از مرزهایشان در برابر ورود پناهجویان مراقبت می‌کنند را مجازات کند.

کمیسیون اروپا اوایل ماه جاری اقدامات قانونی علیه مجارستان در زمینه قوانین مربوط به پذیرش پناهجویان را تشدید کرد و قانون جدید مجارستان مبنی بر محکوم کردن حمایت از پناهجویان را غیرقانونی اعلام کرد.

اوربان در گفت‌وگو با رادیو دولتی این کشور، تصمیم کمیسیون اروپا را کم‌ارزش دانست چرا که دوره فعالیت پارلمان رو به پایان است و افزود که تصمیم‌ها و پیشنهادهای کنونی از جانب کمیسیون اروپا مانند آخرین حرکت پاهای قورباغه است وقتی که در جریان آزمایش علمی در حال مردن است و چندان اهمیتی ندارند و افزود: «ما به کمیسیون جدیدی نیاز داریم... با رویکردی جدید.»

وی افزود: «ما پس از انتخابات‌ پارلمان اروپا به کمیسیون جدیدی احتیاج داریم که کشورهایی که از مرزهای خود حفاظت می‌کنند مانند مجارستان را مجازات نکند.» انتخابات پارلمان اروپا در ماه می ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

این مقام اروپایی بدون نام بردن از هیچ کشوری، همچنین گفت که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا باید به جای آن کشورهایی را مجازات کند که اجازه ورود میلیون‌ها پناهجو را به اروپا می‌دهند که بر خلاف قوانین کنونی اتحادیه اروپاست. این موضع‌گیری در شرایطی است که آلمان پذیرای بیشترین شمار پناهجو بوده  و بوداپست همواره از منتقدان سرسخت سیاست‌های برلین بوده است.

به تازگی «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان هم گفت که بوداپست از پیمان پناهجویان سازمان ملل  قبل از اینکه این پیمان به صورت رسمی تصویب شود، خارج می‌شود.

سیارتو گفت: «این پیمان کاملا بر خلاف منافع مجارستان است و تهدیدی برای جهان محسوب می‌شود.» وی پیشتر هم گفته بود که دولت این کشور برای جلوگیری از داخل شدن مهاجران، در امتداد بخشی از مرز با صربستان و رومانی سیم خاردار نصب می‌کند.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول